сряда, ноември 01, 2006

Детектив в Зоната на здрача

Автор: Андрея Илиев
Издател: Антос
Година: 2006

Длъжен съм да си призная - фен съм на автора, а Ник Шишманов ми е любимия български частен детектив.
В тази книга са включени 5 разказа за частния детектив Ник Шишманов - бивша барета, настоящ любител на жени и уиски. Историите са смесица от български фолклор, американски черен роман и много ирония.
"Самодивата" - този разказ е от любимите ми български къси произведения. Четох го за първи път през 1993-та в сборника "Гробищен танц" и след това съм го препрочитал доста пъти - а при мен това е рядкост.
"Торбалан" - този разказ много ми напоня за филмите "Пророчеството" с Кристофър Уокън.
"Полтъргайстът" - най-веселият разказ, макар и може би най-слабият.
"Детектив в Зоната на здрача" - тук вече играта загрубява, освен българския фолклор се намесват алтернативната фантастика и пътуването във времето.
"Краят на историята" - е, наистина е като за последен случай на Ник Шишманов.

Няма коментари:

Публикуване на коментар