вторник, септември 09, 2014

Хладнокръвно

Автор: Труман Капоти
Издател: Колибри
Година: 2014

Скука, разреждаща досадата. Съдейки по анотацията, книгата и автора ѝ явно са от висока класа, но на мен ми скъсаха нервите от еднообразние.
Двама рецидивисти избиват 4-членно семейство на заможен фермер при обир. После страница след страница убийците (бедняци по рождение, неудачници по съдба, тъпаци по призвание) се шляят из половината САЩ и Мексико, а ченгетата от Канзаското бюро за разследване разследват всевъзможни следи - от случайни съвпадения до пълни измишльотини. Следва процесът - още страници скука, купища коментари на всевъзможни епизодични герои и най-накрая бесилка.
Единственото ценно нещо за мен беше описанието на живота в САЩ в епохата след Корейската война и преди бурните събития около движението за граждански права, хипитата, наркотиците и всичко останало, променили страната през 60-те години.
За да да допълнят усещането, "Колибри" са се постарали да предложат бездарна редакция и кошмарно форматиране.

Харесах:
Аз съм за смъртното наказание. Само да не съм аз този, когото ще бесят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар