неделя, май 25, 2008

Майсторът и Маргарита

Автор: Михаил Булгаков
Издател: Народна култура
Година: 1981


Трябва да се откажа да чета сериозни книги, когато съм преуморен, защото не успявам да асимилирам съдържанието им. Другия вариант е тази книга да е силно надценена. Не знам кое от двете е, но не успях да харесам тази книга.
Схванах тънката сатира на съветската действителност от края на 30-те (изненада ме голямото количество домашни прислужници сред функционери от средна ръка в "пролетарската" държава), обаче историята с Пилат ми убягна.
Допадна ми явяването на Воланд/Сатаната в съветска Москва, хареса ми и иронията, че от действията пострадаха доносници, кариеристи и дребни соцвеличия от учрежденски характер, а праведните (Майстора и Маргарита) дори спечелиха.

Харесах:
трябва да се признае, че и между интелигентите се срещат рядко интелигентни хора, това не бива да се отрича.
***
Порази ме не толкова нейната красота, колкото безкрайната, невиждана самотност в очите й.
***
...не молете никого и за нищо! Никога и за нищо, особено по-силните от вас. Те сами ще ви предложат и сами ще ви дадат всичко.
***

2 коментара:

  1. Как бих си позволил да налея на една дама водка? Това е чист спирт! (котарака Бегемот) :)

    ОтговорИзтриване
  2. Една от най-любимите ми книги!

    ОтговорИзтриване